CreatiefRoermond in de media

We zijn er trots op dat CreatiefRoermond sinds de oprichting in 1992 regelmatig in de schijnwerpers stond.

In oktober 2019 werd Corry Bos, als gecertificeerd Bob Ross Instructor, geïnterviewd in het radioprogramma van BNN/VARA in verband met de op handen zijnde tentoonstelling over Bob Ross. De eerste keer, wereldwijd, dat de schilderijen van Bob Ross worden tentoongesteld in een museum. In het najaar van 2020 zijn ze te bewonderen in het MORE museum in Gorssel.
Een unieke kans om de schilderijen, bekend van zijn uitzendingen op TV,  in het echt te bewonderen.
Hiernaast de aankondiging die door Bob Ross Inc. werd verzonden naar alle Bob Ross Instructors wereldwijd. (trots)
Kijk hier het interview met BNN/VARA

In juli 2019 kreeg CreatiefRoermond landelijke bekendheid toen Corry Bos live aanwezig was tijdens de uitzending van KRO/NCRV op NPO1 in het programma van Eva Jinek, waar zij een schilderij maakte volgens de Bob Ross methode. Meer dan 1 miljoen kijkers zagen een berglandschap ontstaan in minder dan 40 minuten. Het resultaat was en is nog steeds een record aantal aanvragen voor een kennismakingsworkshop met de Bob Ross technieken.
Kijk hier het verhaal en het interview bij Eva Jinek

Vrij Nederland schreef in 2014 een artikel van 5 pagina’s over Bob Ross en Corry Bos. De journalist reisde speciaal af naar Berlijn waar Corry op dat moment haar Bob Ross ‘Floral Painting’ opleiding  volgde.
Lees hier het hele artikel

 

Tussen 2009 en 2012 was CreatiefRoermond diverse keren live te zien bij de Limburgse omroepen, waaronder TVL (tot 3 keer toe) en L1. Ook waren er opnames van de regionale zender VOX.
Kijk hier het beschikbare materiaal van TVL en de uitzending van  L1

 

Het blad Skipr – Koersbepalend in de Zorg – schreef in 2011 een artikel over teams en teamleden. Het opzetten van een boom ‘onze teambuilding’ werd in het artikel genoemd
Hier het stukje over ‘zet eens een boom op’.

We werden in 2006 gevonden door journalisten bv toen het Designer Outlet in Roermond in de ANWB-Kampioen werd aanbevolen. CreatiefRoermond stond even in ‘the picture’ toen het in hetzelfde artikel genoemd werd als het Designer Outlet.
Hier meer….

Het jeugdblad van Unicef heette in 2004 “Kids United” en werd verspreid over de basisscholen in Nederland. CreatiefRoermond vertelde hierin waar het verhaal van de dromenvanger vandaan komt. Er werd ter plekke een dromenvanger gemaakt door de aanwezige jongeren.

 

RTL4 heeft in 2003 een creatief programma “Lijn 4” uitgezonden waar CreatiefRoermond een uitzending mocht invullen.
Hier enkele bijbehorende foto’s

 

En natuurlijk waren er tussen 1992 en 2010 met regelmaat verhalen in de Trompetter en het Zondagsnieuws. Destijds een populair medium, maar helaas ter ziele in deze digitale wereld.